Elektronická fakturace

Většina z nás běžně platí své nákupy platební kartou, bankovní převody uskutečňujeme pomocí internet nebo GSM bankingu, virtuálně obchodujeme na burze. Tzv. „bezpapírová kancelář“ v oblasti zpracování účetnictví přesto v drtivé většině zůstává stranou a stále jede na vlně ručního přepisování dat a archivace šanonů plných papírových dokladů. Přitom např. elektronická fakturace představuje výrazné usnadnění práce a zefektivnění procesů firmy.

Podle analýzy Businessworld.cz se v České republice mezi firmami ročně vymění asi 250 milionů faktur, přitom elektronickou cestou jich putuje jen něco málo přes 5 %. Většina firem si pak elektronicky přijaté faktury stejně vytiskne a dále je uchovává pouze v tištěné podobě. Okolo 20 % firem fakturu doručenou ve formátu PDF tiskne dokonce opakovaně…

Zavedení elektronické fakturace přitom po technické stránce nepředstavuje žádný velký problém – většina účetních programů jej už má totiž zabudovaný v sobě! Klíčovým faktorem je vzájemná shoda mezi jednotlivými stranami, které musejí s přechodem na elektronickou fakturaci oboustranně souhlasit.

Elektronická fakturace prokazatelně šetří náklady – přemýšleli jste někdy nad tím, kolik času uběhne od momentu, kdy účetní dodavatele vytiskne fakturu, po okamžik, kdy je odběratelem faktura zaúčtována a zaplacena?  Přečtěte si článek, kde Vám přiblížíme dvě verze vystavení jednoduché pravidelné faktury mezi dlouhodobými obchodními partnery.

 

Lenka Tarabová
Odborná poradkyně
Praha

Tel: +420 255 708 308

© 2017 Moore Stephens. Všechna práva vyhrazena. Mapa stránek Design by aboutblank - creative web design